Приказ основних података о документу

Slipperiness of the paving slabs of natural stone in Knez Mihail a street before installation and after 23 years of intensive pedestrian traffic

dc.creatorIvović, Branko
dc.creatorKurešević, Lidja
dc.creatorDelić-Nikolić, Ivana
dc.date.accessioned2022-04-18T15:03:25Z
dc.date.available2022-04-18T15:03:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0350-5421
dc.identifier.urihttp://rims.institutims.rs/handle/123456789/119
dc.description.abstractOpasnost od proklizavanja i potencijalnog pada pešaka prilikom njihovog kretanja po popločanim kamenim površinama je faktor koji je dugo prisutan u stručnoj javnosti i direktno je povezan sa izvođenjem građevinskih radova na popločavanju javnih površina i enterijera svuda u svetu. Klizavost obuće pešaka, na površinama obloženim arhitektonsko građevinskim kamenom se u jednom dužem vremenskom periodu javlja i kao problem u Srbiji. Otpornost prema klizanju se tumači kao svojstvo površine poda da održi adheziju obuće pešaka. Istovremeno, to je i otpornost prema relativnom kretanju između dva tela, obuće pešaka i površine na kojoj se odvija pešački saobraćaj. Taj problem se naročito aktuelizuje u zonama intenzivnog pešačkog saobraćaja posle višegodišnje eksploatacije, kao što je, na primer, slučaj Knez Mihailove ulice u Beogradu.sr
dc.description.abstractThe danger from slipping and potential falling of pedestrians while walking on natural stone paved surfaces is a long time known factor to experts and is directly connected with construction works on public surfaces and interiors in the whole world. The slipperiness of pedestrian's footwear against the installed paving stone is a long-term existing problem in construction works on paving interiors and exteriors in Serbia. The slip resistance is defined as the ability of floor surface to maintain the adhesion of pedestrian footwear. At the same time, it is also the resistance to the relative movement of two bodies - in this case the pedestrian footwear and the surface on which the pedestrian traffic is active. This problem is especially pronounced in the city zones with intensive pedestrian traffic after multiannual service life, such as Knez Mihaila street in Belgrade, Serbia.en
dc.publisherUdruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
dc.rightsrestrictedAccess
dc.sourceIzgradnja
dc.subjectpešački saobraćajsr
dc.subjectklizavostsr
dc.subjectarhitektonsko građevinski kamensr
dc.subjectslipperinessen
dc.subjectpedestrian trafficen
dc.subjectpaving stoneen
dc.titleKlizavost ugrađenih kamenih ploča u ulici Kneza Mihaila pre ugradnje i posle 23 godine intenzivnog pešačkog saobraćajasr
dc.titleSlipperiness of the paving slabs of natural stone in Knez Mihail a street before installation and after 23 years of intensive pedestrian trafficen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage678
dc.citation.issue11-12
dc.citation.other64(11-12): 673-678
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage673
dc.citation.volume64
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rims_119
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу